[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
Her finner du våre timeplaner.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening.

Grønne timer:

Kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner.

Blå timer:

Enkel, men hard kondisjons- og/eller styrketrening. 

Hvite timer:

Avspenning, balanse, fleksibilitet og styrke. 



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer på sykkel passer for deg som har trent en stund.



Sal: Timebeskrivelser

StramOpp

StramOpp (55 min): Vi varmer opp med enkle øvelser/trinn, og bruker resten av timen til styrketrening. Vi benytter utstyr som bl.a vektmanualer, strikk og matte. 

Booty 30 min

Booty (30 min): En effektiv time med fokus på lår, rumpe og mage. Vi jobber intensivt med styrkeøvelser og tidsintervaller på 30-45 sekunder. Vi bruker vektskive som utstyr. 

Styrke med stang 30 min
Styrke med stang (30 min): Med en vektstang kan du trene de større musklene i kroppen. Du arbeider i ditt eget tempo, og du velger selv hvor tung vektstang du vil bruke. Tidseffektiv trening av hele kroppen. 
SynrgyUNG 13-18 år 45 min

SynrgyUNG 13-18 år (45 min): CrossFit-inspirert stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon.Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder.

Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Timen er for alle i alderen 13-18 år. 

StramOppPuls

StramOppPuls (55 min) er enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening for hele kroppen med bruk av utstyr som bl.a vektmanualer, strikk og matte.

Godt Voksen Sirkel

Godt Voksen Sirkel (45 min). Time for seniorer/godt voksne. Styrketrening på apparater ledet av instruktør.

Mage Rygg 25 min

Mage Rygg (25 min): En sterk holdning er alfa omega for at kroppen skal ha det bra i hverdagen. Mage Rygg styrker kroppens midtparti ved hjelp av øvelser for magen og ryggen. Du velger selv om du vil gjennomføre lettere eller tyngre øvelser - ta utgangspunkt i dagsform og nivå. Alle øvelsene gjøres sittende eller liggende på en matte.

Godt Voksen Sal

Godt Voksen Sal (55 min): Time for seniorer/godt voksne. Lett kondisjonstrening med fokus på kondisjon, balanse og styrke.

TRX slyngetrening

TRX slyngetrening (45 min): gir den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjerne stabilitet på en gang og på tvers av et bredt spekter av motstand. Timen foregår i en gruppe på 17 personer og ledes av en instruktør.

IndoorWalking

IndoorWalking (30 min): Intervalltrening på tredemølle for deg som ikke kan, vil eller ønsker å løpe. Du får en effektiv og god svetteøkt hvor du får utfordret deg selv ut fra ditt eget nivå.

Zumba

Zumba (45 og 55 min): Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske
rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle!
Garantert gøy - og du blir garantert svett!

Dans Afro 25 min

Dans Afro (25 min): Her får du nyte store og deilige bevegelser, inspirert av afrikansk dans. Afrikanske rytmer og en enorm bevegelsesglede symboliserer Dans Afro. Her er det ingen fasit. 

Høy Puls uh

Høy Puls uh (30 og 55 min) er en enkel og tøff kondisjonstime uten løp og hopp.

IndoorRunning

IndoorRunning (30 eller 45 min): Intervalltrening på tredemølle. Effektive 30 eller 40 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.

Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!

Multitrening 25 min

Multitrening (25 min): Multitrening består av kondisjons- og styrkeøvelser der du hver gang utfordrer deg selv basert på ditt eget nivå. En liten serie av enkle og effektive øvelser som blir gjentatt så mange ganger du rekker på et visst antall sekunder. Deretter følger en ny serie. En treningsform med høyt endorfin-nivå og stor mestring.

Pulstrening 25 min

Pulstrening (25 min): Pulstrening består av øvelser og bevegelser som forbedrer/vedlikeholder kondisjon og oksygenopptak. Det gir også høyere forbrenning. Her arbeider du i tidsbestemte intervaller, og du gjør øvelsene i eget tempo basert på ditt nivå. Enkelte intervaller er lengre, og andre er ikke mer enn 20 sekunder. Hvert intervall består av enkle og effektive øvelser eller bevegelser, og du skal gjenta dem så mange ganger du rekker på et visst antall sekunder. Deretter følger en ny øvelse/bevegelse. En treningsform med høy puls og masse energi.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ (55 min) er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

Start i sal APD
Sirkel APD
X-FIT Synrgy 45 min

X-FIT Synrgy (45 min): Stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder. Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Yoga

Yoga (55 og 75 min): Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

Stretching

Stretching (55 min): Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegeligheten i kroppen. En motsats til en stressende hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

Stretching APD
WOD

WOD (55 min): Time bestående av tung styrke i baseøvelser og høy intensitet med lettere vekter. Innholdet er variert fra time til time.

Wod krever nivå 1 kurs i grunnleggende bevegelser.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs. 

Metcon

Metcon (55 min): Høy intensitet, lette vekter og enkle øvelser. Passer for alle. Innholdet er variert fra time til time.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.

WOD Advanced

WOD Advanced (55 min): Timen inneholder mer teknisk øvelser innen vektløfting og gymnastics. Passer for de som har trent Wod en stund og ønsker flere utfordringer. 

CrossFit Basic

CrossFit Basic (55 min): Grunnleggende bevegelser og øvelser innen CrossFit. Timen er for nybegynnere.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført. 

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo med direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Kondisjonstrening på sykkel med moderat til høyt tempo, ut i fra eget nivå. Du får direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 85

Sykkel 85 (85 min): Mye likt sykkel (blå), men med lengre intervaller og varierte ″løypeprofiler″.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Halden avd. Høvleriet
Walkersgate 10
1771 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Brødløs
Grønliveien 3
1782 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern