[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
Her finner du våre timeplaner.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.
Grå timer:

Timene er å finne på timeplanen på avd. Brødløs.

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, mobilitet, strekk, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Røde timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.

Lilla timer:

Timer for barn og ungdom i aldereren 2-18 år. Timene er tilrettelagt for både gutter og jenter.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer på sykkel passer for deg som har trent en stund.

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Booty 30 min

Booty (30 min): En effektiv time med fokus på lår, rumpe og mage. Vi jobber intensitivt med styrkeøvelser og tidsintervaler på 30-45 sekunder. Vi bruker vektskive somm utstyr. 

Styrke med stang 30 min
Styrke med stang (30 min): Med en vektstang kan du trene de større musklene i kroppen. Du arbeider i ditt eget tempo, og du velger selv hvor tung vektstang du vil bruke. Tidseffektiv trening av hele kroppen. 
SynrgyUNG 13-18 år 45 min

SynrgyUNG 13-18 år (45 min): CrossFit-inspirert stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon.Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder.

Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Timen er for alle i alderen 13-18 år. 

StramOppPuls

StramOppPuls (55 min) er enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening for hele kroppen med bruk av manualer og strikk.

Sirkel 45 Godt Voksen

Sirkel (45 min) Godt Voksn er styrketrening på apparater ledet av instruktør.

Mage Rygg 25 min

Mage Rygg (25 min): En sterk holdning er alfa omega for at kroppen skal ha det bra i hverdagen. Mage Rygg styrker kroppens midtparti ved hjelp av øvelser for magen og ryggen. Du velger selv om du vil gjennomføre lettere eller tyngre øvelser - ta utgangspunkt i dagsform og nivå. Alle øvelsene gjøres sittende eller liggende på en matte.

Godt Voksen

Godt Voksen (55 min): Time for seniorer/godt voksne. Lett kondisjonstrening med fokus på kondisjon, balanse og styrke.

TRX slyngetrening

TRX slyngetrening (45 min): gir den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjerne stabilitet på en gang og på tvers av et bredt spekter av motstand. Timen foregår i en gruppe på 17 personer og ledes av en instruktør.

Zumba

Zumba (45 og 55 min): Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske
rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle!
Garantert gøy - og du blir garantert svett!

Dans Afro 25 min

Dans Afro (25 min): Her får du nyte store og deilige bevegelser, inspirert av afrikansk dans. Afrikanske rytmer og en enorm beveglsesglede symboliserer Dans Afro. Her er det ingen fasit. Lukk øynene og nyt.

IndoorRunning

IndoorRunning (30 eller 45 min): Intervalltrening på tredemølle. Effektive 30 eller 40 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.

Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!

Høy Puls uh

Høy Puls uh (30 og 55 min) er en enkel og tøff kondisjonstime uten løp og hopp.

Multitrening 25 min

Multitrening (25 min): Multitrening består av kondisjons- og styrkeøvelser der du hver gang utfordrer deg selv basert på ditt eget nivå. En liten serie av enkle og effektive øvelser som blir gjentatt så mange ganger du rekker på et visst antall sekunder. Deretter følger en ny serie. En treningsform med høyt endorfin-nivå og stor mestring.

Pulstrening 25 min

Pulstrening (25 min): Pulstrening består av øvelser og bevegelser som forbedrer/vedlikeholder kondisjon og oksygenopptak. Det gir også høyere forbrenning. Her arbeider du i tidsbestemte intervaller, og du gjør øvelsene i eget tempo basert på ditt nivå. Enkelte intervaller er lengre, og andre er ikke mer enn 20 sekunder. Hver intervall består av enkle og effektive øvelser eller bevegelser, og du skal gjenta dem så mange ganger du rekker på et visst antal sekunder. Deretter følger en ny øvelse/bevegelse. En treningsform med høy puls og masse energi.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ (55 min) er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

X-FIT Synrgy 45 min

X-FIT Synrgy (45 min): Stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder. Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Yoga

Yoga (55 og 75 min): Yoga blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper. Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

Stretching

Stretching (55 min): Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

APD (Aktiv på Dagtid)

ADP: Trening for helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar en av følgende ytelser. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.

WOD

WOD (55 min): Time bestående av tung styrke i baseøvelser og høy intensitet med lettere vekter. Innholdet er variert fra time til time.

Wod krever nivå 1 kurs i grunnleggende bevegelser.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs. 

Metcon

Metcon (55 min): Høy intensitet, lette vekter og enkle øvelser. Passer for alle. Innholdet er variert fra time til time.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.

WOD Advanced

WOD Advanced (55 min): Timen inneholder mer teknisk øvelser innen vektløfting og gymnastics. Passer for de som har trent Wod en stund og ønsker flere utfordringer. 

CrossFit Basic

CrossFit Basic (55 min): Grunnleggende bevegelser og øvelser innen CrossFit. Timen er for nybegynnere.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført. 

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo med direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Moderat til høy intensitet, for de som har trent en stund og er i god form.

Sykkel 85

Sykkel 85 (85 min): Mye likt sykkel (blå), men med lengre intervaller og varierte ″løypeprofiler″.

Sykkel 30 intervall

 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Halden avd. Høvleriet
Walkersgate 10
1771 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Brødløs
Grønliveien 3
1782 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern