Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
Her finner du våre timeplaner.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.
Grå timer:

Timene er å finne på timeplanen på avd. Brødløs.

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Røde timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.

Lilla timer:

Timer for barn og ungdom i aldereren 2-15 år. Timene er tilrettelagt for både  gutter og jenter.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer på sykkel passer for deg som har trent en stund.

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

StramOpp

StramOpp (55 min): Vi varmer opp med enkle trinn, og bruker resten av timen til styrketrening. Vi benytter manualer, strikker og matter. 

StramOppPuls

StramOppPuls (55 min) er enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening (lik StramOpp).

Sirkel 45 Godt Voksen

Sirkel (45 min) Godt Voksn er styrketrening på apparater ledet av instruktør.

MageRygg 30

MageRygg (30 min): Mage og rygg trenger helt annen trening enn de andre musklene våre. Dette er en time med fokus på styrke og samspill i mage- og ryggmuskler. Stikkord er holdning, rygghelse og EFFEKT. Kom ferdig oppvarmet til 30 min MageRygg, der oppvarmingen kun er en gjennomgang av teknikk.

Godt Voksen

Godt Voksen (55 min): Time for seniorer/godt voksne. Lett kondisjonstrening med fokus på kondisjon, balanse og styrke.

MageRumpe 30

MageRumpe 30 (30 min) er en time hvor vi jobber med ulike styrkeøvelser for mage og rumpe. Vi benytter verkstøy som stepkasse og vektskive.

TRX slyngetrening

TRX slyngetrening (45 min): gir den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjerne stabilitet på en gang og på tvers av et bredt spekter av motstand. Timen foregår i en gruppe på 17 personer og ledes av en instruktør.

Zumba

Zumba (55 min): Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske
rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle!
Garantert gøy - og du blir garantert svett!

IndoorRunning 30

IndoorRunning (30 min): Intervalltrening på tredemølle. Effektive 30 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.

Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!

HøyPuls uh

HøyPuls uh (55 min) er en enkel og tøff kondisjonstime uten løp og hopp.

HøyPuls 30

HøyPuls (30 min) er enkel, effektiv og tøff kondisjonstrening hvor vi blande øvelser med og uten løp og hopp.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ (55 min) er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

StepStyrke

StepStyrke (55 min) er en tøff intervalltime i sal der vi veksler mellom enkel kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med stang og frivekter.

BasisBall Raw

BasisBall Raw (45 min): Basert på grunnleggende funksjonell styrketrening med
Basisball. Raw vil hjelpe deg å bygge opp rå fysikk og fokuserer på multifunksjonell
basis trening. 

BasisBall CenterCore

BasisBall CenterCore (45 min): Basert på grunnleggende funksjonell styrketrening med
Basisball. Fokus på mobilitet, stabilitet, balanse og styrke for kjernemuskulatur. Noe lavere intensitet enn BasisBall Raw. 

X-FIT Synrgy

X-FIT Synrgy (45 min): Stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Yoga

Yoga (55 og 75 min): Yoga blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper. Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

SomaMove

SomaMove (45 min): En helhetlig treningsform som er atletisk og samtidig myk. På timen går man gjennom en uavbrutt serie med bevegelsesmønster som ufordrer bevegelighet, stabilitet og styrke. Insruktøren beskriver timen der det mye møter det sterke. Den sterke blir myk, og den myke blir sterk.

Timen passer for alle, men sammensetningen og tempo kan gjøre det utfordrende i starten. Man bør prøve timen et par ganger før bevegelsene og koordinasjonen sitter. 

BodyBalance

Les Mills BODYBALANCE™ (55 min) er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør deg konsentrert og rolig. Ved hjelp av kontrollert pusting, konsentrasjon og en serie av nøye utvalgte bevegelseskombinasjoner trener du styrke, balanse og bevegelighet til vakker og tilpasset musikk.

Stretching

Stretching (55 min): Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

GRIT Plyo 30

Les Mills GRIT™ (30 min) er oppbygd med øvelser som øker og forbedrer spensten din, amt designet for å bygge muskelmasse. Bli sterkere, raskere og spenstigere med GRIT 30.

Barn&Bevegelse 2-5 år

Barn&Bevegelse 2-5 år (55 min): En morsom og spennende time for barn i alderen 2-5 år. Her får barna utfoldet seg med ulike bevegelser etter musikk.

Timen foregår i aerobicsalen og går første lørdag i hver mnd.

X-FIT Barn 6-8 år

X-FIT Barn 6-8 år (45 min): Stasjonstrening i sal der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som er tilpasset for barn i alderen 6-8 år hvor man jobber utfra eget nivå.

Timen går første lørdag i hver måned.

X-FIT Barn 9-12 år

X-FIT Barn 9-12 år (45 min): Stasjonstrening i sal der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som er tilpasset for barn i alderen 9-12 år hvor man jobber utfra eget nivå.

Timen går første lørdag i hver måned.

YogaBARN 9-12 år

YogaBARN 9-12 år (45 min): En yogatime består av fysiske øvelser sammen med pusteteknikker. Timen avsluttes alltid med avspenning.

De fysiske øvelsene hjelper barna til å utvikle sin kroppsbeherskelse, grovmotorikk og finmotorikk, balanse og stabilitet. Pusteteknikker og avspenning forbedrer konsentrasjonen og virker samlende.

APD (Aktiv på Dagtid)

ADP: Trening for helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar en av følgende ytelser. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.

WOD

WOD (55 min): Time bestående av tung styrke i baseøvelser og høy intensitet med lettere vekter. Innholdet er variert fra time til time.

Wod krever nivå 1 kurs i grunnleggende bevegelser.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs. 

Metcon

Metcon (55 min): Høy intensitet, lette vekter og enkle øvelser. Passer for alle. Innholdet er variert fra time til time.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført.

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.

WOD Advanced

WOD Advanced (55 min): Timen inneholder mer teknisk øvelser innen vektløfting og gymnastics. Passer for de som har trent Wod en stund og ønsker flere utfordringer. 

CrossFit Basic

CrossFit Basic (55 min): Grunnleggende bevegelser og øvelser innen CrossFit. Timen er for nybegynnere.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført. 

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.

Rotime

Rotime (55 min): Timen er bygd opp av ulike varianter av intervaller. Timen passer for alle.  

Timen er å finne på timeplanen for Spenst avd. Brødløs.



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo med direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 55

Sykkel 55 (55 min): Moderat til høy intensitet, for de som har trent en stund og er i god form.

Sykkel 85

Sykkel 85 (85 min): Mye likt sykkel (blå), men med lengre intervaller og varierte ″løypeprofiler″.

Sykkel 30 intervall

 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Halden avd. Høvleriet
Walkersgate 10
1771 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Halden Bad
Haakon VII`s plass 5
1777 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Brødløs
Grønliveien 3
1782 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern