Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
Her finner du våre timeplaner. Vårt system for online booking er på plass fra kl. 22 mandag 29.11.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Moderat kondisjons- og/eller styrketrening med enkel. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.
Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Røde timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.

Lilla timer:

Timer for barn og ungdom i aldereren 2-15 år. Timene er tilrettelagt for både  gutter og jenter.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer på sykkel passer for deg som har trent en stund.

Røde timer:

Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

StramOpp

StramOpp (55 min): Vi varmer opp med enkle trinn, og bruker resten av timen til styrketrening. Vi benytter manualer, strikker og matter. 

StramOppPuls

StramOppPuls (45 og 55 min): Enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening (lik StramOpp).

Sirkel

Sirkel (45 min): Styrketrening på apparater ledet av instruktør.

MageRygg 30

MageRygg (30 min): Mage og rygg trenger helt annen trening enn de andre musklene våre. Dette er en time med fokus på styrke og samspill i mage- og ryggmuskler. Stikkord er holdning, rygghelse og EFFEKT. Kom ferdig oppvarmet til 30 min MageRygg, der oppvarmingen kun er en gjennomgang av teknikk.

SpenstSenior

SpenstSenior (55 min): Time for seniorer/godt voksne. Lett kondisjonstrening med
fokus på kondisjon, balanse og styrke.

TRX slyngetrening

TRX slyngetrening (45 min): gir den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjerne stabilitet på en gang og på tvers av et bredt spekter av motstand. Timen foregår i en gruppe på 12 personer og ledes av en instruktør.

ZUMBA

Zumba (30, 40 X-press og 55 min): Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske
rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle!
Garantert gøy - og du blir garantert svett!

30 og 45 X-press har noe høyere intensitet.

Aerobic 2

Aerobic 2 (55 min). Stikkord her er spennende kombinasjoner, fengende musikk og maksimal treningsglede.

IndoorRunning 30

IndoorRunning (30 min): Intervalltrening på tredemølle. Effektive 30 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.

Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!

HøyPuls uh

HøyPuls uh (30 og 55 min): Enkel og tøff kondisjonstime uten løp og hopp.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

BasisBall Raw

BasisBall Raw (45 min): Basert på grunnleggende funksjonell styrketrening med
Basisball. Raw vil hjelpe deg å bygge opp rå fysikk og fokuserer på multifunksjonell
basis trening. NYHET FRA JANUAR 2015!

Corebar H.I.T 30

Corebar HIT 30 (30 min):(High Intensity Training) For deg som vil utfordre deg og virkelig komme i form dette semesteret! Enkel, tøff og effektiv kondisjonstime.


Corebar STRONG 30

Corebar STRONG 30 - NYHET! (30 min): med fokus på styrke uten fancy trinn, med med maks treningseffekt! Vi lover sliten, spenstig, sterk og hekta!

OxyBox

OxyBox (55 min): En enkel, morsom, energisk og utholdende time med skyggeboksing og slagkombinasjoner på puter. Her får du bedret koordinasjon, økt smidighet og styrke. Passer for alle!

X-FIT Synrgy

X-FIT Synrgy (45 min): Stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Yoga

Yoga (60 min): Yoga blander 5000 år gammel tradisjon med moderne vestlige treningsprinsipper. Yoga er trening for kropp og sjel, med positiv effekt på bevegelighet, styrke, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet.

Pilates

Pilates (55 min): gir sentrering, balanse, lik styrke i de dype skjelettnære holdemusklene og de overfladiske dynamiske musklene, koordinasjon, pust, evne til muskelisolasjon og tøyning. Pilates er en treningsteknikk som går under betegnelsen ″Body & Mind”; dvs at man trener både muskler og kroppsbevissthet samtidig. Pilates er styrke- og bevegelighetstrening for hele kroppen, med hovedfokus på kjernemuskulaturen. Timen kjøres på matte.

PilatesBarre

PilatesBarre - (55 min): vi blander ulike pilatesøvelser ved stang og på matte for å gi en ultimat treningsopplevelse for kropp og sinn. Det vil være fokus på å gi hver deltaker individuell veiledning og korreksjoner. 

Stretching

Stretching (55 min): Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

GRIT Plyo 30

Les Mills GRIT™ (30 min) er oppbygd med øvelser som øker og forbedrer spensten din, amt designet for å bygge muskelmasse. Bli sterkere, raskere og spenstigere med GRIT 30.

Barn&Bevegelse 2-5 år

Barn&Bevegelse 2-5 år (55 min): En morsom og spennende time for barn i alderen 2-5 år. Her får barna utfoldet seg med ulike bevegelser etter musikk.

Timen foregår i aerobicsalen og går første lørdag i hver mnd.

BORN TO MOVE 4-5 år

BORN TO MOVE 4-5 år (55 min):
Med spesialkomponert musikk og dans, utvikler vi muligheten til å få inn følelsen av musikken og på en leken måte, tar vi også opp det grunnleggende i dansen. Målet er å utvikle barnets konsentrasjon kroppsbevissthet.

For informasjon om oppstart, pris og påmelding, ta kontakt med senteret.

BORN TO MOVE 6-8 år

BORN TO MOVE 6-8 år (55 min):
Her er bevegelser tilpasset aldersgruppen nivå og blandet med lek og latter. På denne måten barna bygge opp sine ferdigheter og selvtillit. Opplegget er alltid tilpasset gruppen for å holde barnas motivasjon, fokus og interesse.

For informasjon om oppstart, pris og påmelding, ta kontakt med senteret. 

Dance It 9-12 år

Dance It 9–12 år (55 min):
Timen inneholder danser med koreografier av "The Hip Drop Komplex" som samarbeider med koreografer og dansere bak artister som Justin Timberlake, Ne-Yo, Beyonce og Miss Elliot m.fl. Det er fokus på tilpasse deltakerens energinivå slik at alle får en god og positiv treningsopplevelse. 

For informasjon om oppstart, pris og påmelding, ta kontakt med senteret.

X-FIT Barn 6-8 år

X-FIT Barn 6-8 år (45 min): Stasjonstrening i sal der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som er tilpasset for barn i alderen 6-8 år hvor man jobber utfra eget nivå.

Timen går første lørdag i hver måned.

X-FIT Barn 9-12 år

X-FIT Barn 9-12 år (45 min): Stasjonstrening i sal der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Dette er en time som er tilpasset for barn i alderen 9-12 år hvor man jobber utfra eget nivå.

Timen går første lørdag i hver måned.

Yoga BARN 5-8 år

Yoga Barn 5-8 år (30 min): En yogatime består av fysiske øvelser sammen med pusteteknikker. Timen avsluttes alltid med avspenning.

De fysiske øvelsene hjelper barna til å utvikle sin kroppsbeherskelse, grovmotorikk og finmotorikk, balanse og stabilitet. Pusteteknikker og avspenning forbedrer konsentrasjonen og virker samlende.

De minste barna (5-8 år) vil gjennom lek med bevegelse og forskjellige stillinger bli fortrolig med yoga.

Yoga BARN 9-12 år

Yoga Barn 9-12 år (45 min): En yogatime består av fysiske øvelser sammen med pusteteknikker. Timen avsluttes alltid med avspenning.

De fysiske øvelsene hjelper barna til å utvikle sin kroppsbeherskelse, grovmotorikk og finmotorikk, balanse og stabilitet. Pusteteknikker og avspenning forbedrer konsentrasjonen og virker samlende.

De større barna (9-12 år), vil kunne gjøre øvelser som er mer lik den yoga voksne gjør, men fokuset er det samme, yoga er gøy!

SpenstFAMILIE

SpenstFAMILIE - NYHET! (55 min): her trener barn, ungdommer, voksne og familier sammen på en enkel, morsom og effektiv måte! Stikkord for timen er: sirkeltrening med kondisjon, styrketrening, balanse, koordinasjon, morsomt, enkelt, egen kroppsvekt. Timen foregår ute på gressmatta utenfor Spenst. Alder: fra 5 år og oppover.

SpenstUNGDOM

SpenstUNGDOM: Ungdom i alderen 13-15 år har tilgang til treningsstudio i tidsrommet
kl. 14 – 18 hverdager. I dette tidsrommet er instruktør tilgjengelig for veiledning og
tilrettelegging av treningsprogram. I tillegg kan ungdommene delta på alle gule og grønne gruppetimer på timeplanen. 

SpenstBaby

Timen er for nybakte mammaer som ønsker å komme raskt i form etter fødsel.

Treningen gjenoppbygger muskulaturen i mage, rygg og bekkenbunn, og bidrar blant annet til å forbedre kroppsholdningen. Timen inneholder i tillegg generell kondisjon og styrke for hele kroppen.

De fleste vil etter en normal fødsel være klar for trening etter 4 – 6 uker, men ta kontakt med din lege hvis du er usikker.

APD (Aktiv på Dagtid)

ADP: Trening for helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar en av følgende ytelser. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.



Sykkel: Timebeskrivelser

Start på sykkel 30

Start på sykkel (30 min): Dette er timen for deg som er nysgjerrig på hva Spenst Sykkel er! Grundig innføring i teknikk med fokus på mestringsfølelse og treningsglede. På 30 minutter blir du guidet igjennom en oppvarmingsdel og tre korte bakker med pauser i mellom. Økta avsluttes med bedkjøring og strekk av overkropp. 

Sykkel 55 Puls

Sykkel 55 Puls (55 min): Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo med direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 55 Puls

Sykkel 55 Puls (55 min): Moderat til høy intensitet, for de som har trent en stund og er i god form.

Sykkel 85 Puls

Sykkel 85 Puls (85 min): Mye likt sykkel (blå), men med lengre intervaller og varierte ″løypeprofiler″.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Halden avd. Høvleriet
Walkersgate 10
1771 Halden
Tlf. 69 19 19 88
Faks 69 19 02 85
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Halden Bad
Haakon VII`s plass 5
1777 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon