Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplaner/Online booking
Her finner du våre timeplaner.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening.

Grønne timer:

Kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner.

Blå timer:

Enkel, men hard kondisjons- og/eller styrketrening. 

Hvite timer:

Avspenning, balanse, fleksibilitet og styrke. 



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Gule timer passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening på sykkel.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer på sykkel passer for deg som har trent en stund.



Sal: Timebeskrivelser

StramOpp 55

Lettere styrketrening for hele kroppen som passer for de aller fleste å delta på. Vi varmer opp med enkle øvelser. Vi bruker utstyr som vektmanualer, strikk og matte. 

Booty 30

En intervallbasert time med fokus på lår, rumpe og mage. Vi jobber intensivt med styrkeøvelser og tidsintervaller på 30-45 sekunder. Vi bruker vektskive som utstyr. 

IndoorWalking Godt Voksen 30

Intervalltrening på tredemølle for seniorer/godt voksne. Timen er for deg som ikke kan, vil eller ønsker å løpe. Du får en effektiv og god svetteøkt hvor du får utfordret deg selv ut fra ditt eget nivå.

SynrgyUNG 13-18 år 45

Dette er CrossFit-inspirert stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon.Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder.

Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Timen er for alle i alderen 13-18 år. 

Ren Styrke 45

Dette er en time hvor vi jobber med ren styrke, tyngre vekter og få repetisjoner. Resultatet er en sterkere kropp, mer muskler og høyere forbrenning. Vi bruker vektstang, vektskiver og manualer. 

#Fredagsøkta 45

Timen kan variere fra få til mange repetisjoner, med og uten utstyr. #fredagsøkta tilpasses og skaleres til et nivå som passer for alle.
Treningsøktene gjennomføres alene i eget tempo eller i team med to eller flere på lag.
Har vi treningsøkter med mange repetisjoner på tid, heier vi frem hverandre om vi er ferdige før andre, slik at vi får en god teamfølelse. Sammen er vi dynamitt!

Yoga for nybegynnere 55

Timen gir deg en grunnleggende innføring i enkle yogaøvelser og legger spesielt vekt på pusten og enkle øvelser. Timen kan også tilpasses for deg med muskel- og skjelettplager, utbrenthet og behov for en varsom tilnærming til fysiske bevegelser. Timen er også for de som vil ha en roligere yogaøkt. 

VinYasa Yoga 55

Timen har fokus på pusten og på øvelser som bygger styrke og flyt. Vi setter øvelsene sammen i flyt sekvenser. Målet er å øke mobilitet, større bevegelsesfrihet og bygge sterk kjernemuskulatur. Vi avslutter med avspenning. En time for deg som har gjort yoga før og vil bli enda sterkere i yogaøvelsene. 

StramOppPuls 55

Enkel kondisjonstrening første halvdel av timen, deretter styrketrening for hele kroppen (lik StramOpp) med bruk av utstyr som vektmanualer, strikk og matte.

Godt Voksen Sirkel 45

Dette er en time for seniorer/godt voksne. Styrketrening på apparater ledet av instruktør.

MageRygg 25

En sterk holdning er alfa omega for at kroppen skal ha det bra i hverdagen. På denne timen styrker vi kroppens midtparti ved hjelp av øvelser for mage og rygg. Alle øvelser gjøres sittende eller liggende på en matte. 

Godt Voksen Sal 55

Dette er en time for seniorer/godt voksne. Lett kondisjonstrening med fokus på kondisjon, balanse og styrke.

TRX Slynge 45

Slyngetrening gir deg den ideelle blandingen av støtte og mobilitet til å trene styrke, utholdenhet, balanse, koordinasjon, fleksibilitet, kraft og kjerne stabilitet. Motstand tilpasser du selv.

IndoorWalking 30

Intervalltrening på tredemølle for deg som ikke kan, vil eller ønsker å løpe. Du får en effektiv og god svetteøkt hvor du får utfordret deg selv ut fra ditt eget nivå.

Zumba 55

Zumba bygger på latinamerikanske trinn med eksotiske rytmer og motiverende musikk. Dette er en time med enkle trinn som passer for alle!
Garantert gøy - og du blir garantert svett!

Høy Puls uh 55

Dette er en enkel og tøff kondisjonstime uten løp og hopp.

IndoorRunning 30

Intervalltrening på tredemølle. Effektive 30 minutters timer som gir deg bedre kondisjon og helse.

Vi tilbyr ulike typer intervaller, alt fra korte og progressive til lengre intervaller – alt for at du skal kunne variere treningen og oppnå best mulige resultater. Uansett nivå, alle kan trene intervaller!

Pulstrening 25

Timen består av øvelser og bevegelser som forbedrer/vedlikeholder kondisjon og oksygenopptak, som i tillegg gir høyere forbrenning. Du arbeider i tidsbestemte intervaller og gjør øvelsene i eget tempo basert på ditt nivå. Hvert intervall består av enkle og effektive øvelser som gjentas så mange ganger du rekker på et visst antall sekunder. En treningsform med høy puls og masse energi.

BODYPUMP™ 55

Utholdende styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. Vi jobber med mange repetisjoner per øvelse og i løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. 

Start i sal APD 55

Tilrettelagte øvelser med innhold av styrke, balanse og kondisjon.

Aktiv På Dagtid er trening for de som er helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar ytelse fra NAV. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.

Sirkel APD 45

Styrketrening på apparater ledet av instruktør.

Aktiv På Dagtid er trening for de som er helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar ytelse fra NAV. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.

Synrgy 45

Stasjonstrening i treningsapparatet Synrgy, der hver stasjon inneholder styrke og kondisjon. Øvelsene går på tid og man jobber i den hastigheten man ønsker innenfor tiden som gjelder. Dette er en time som passer for de aller fleste da man jobber utfra eget nivå.

Stretching 55

På denne timen gjør vi øvelser med fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegeligheten i kroppen. En motsats til en stressende hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

Stretching APD 55

På denne timen er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegeligheten i kroppen. En motsats til en stressende hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

Aktiv På Dagtid er trening for de som er helt eller delvis utenfor arbeids-livet og som mottar ytelse fra NAV. Timen er for en lukket gruppe gjennom NAV. Ta kontakt med Spenst Halden eller ditt lokale NAV kontor for mer informasjon.

WOD 55

WOD er crossfitforkortelsen på ″dagens økt″. Timene varierer fra hver dag og inneholder en kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening. Innholdet tilpasses ditt nivå sammen med coach.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

Metcon 55

Høy intensitet, lette vekter og enkle øvelser. Passer for alle. Innholdet er variert fra time til time.

Vi anbefaler at nivå 1 kurs i grunnleggende øvelser, er gjennomført.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

WOD Advanced 55

Denne timen inneholder flere tekniske øvelser innen vektløfting og gymnastics. Passer for de som har trent Wod en stund og ønsker flere utfordringer. 

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

Team WOD 55

Vi går sammen om å gjøre dagens økt. Du trenger ikke møte med partner. Det er også fullt mulig å gjennomføre økten uten partner dersom man foretrekker dette.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

Barbell WOD 55

Styrke- og kondisjonstrening for deg som liker å løfte vekter. Her kan du møte noen olympiske løft. Kondisjonsdelen inneholder også løfting.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

Endurance 55

En intervallbasert time hvor vi bruker sykler, romaskiner, stakemaskiner og tredemøller. Enkelt og effektivt.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.

Cardio&Core 55

På denne timen har vi fokus på kondisjonstrening og kjernemuskulatur. Ingen tung styrke eller teknisk krevende øvelser. Vekter og intensitet justeres lett for å passe alle nivåer.

Timen foregår på CrossFit avdelingen på Spenst Brødløs.



Sykkel: Timebeskrivelser

Ribberunden 55

I tradisjon tro kjøres denne timen 1. juledag hvert år!

Timen er lik mye lik Sykkel 55, men med noe høyere intensitet og fart!

Sykkel 55

Kondisjonstrening på sykkel med moderat tempo med direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 55

Kondisjonstrening på sykkel med moderat til høyt tempo, ut i fra eget nivå. Du får direkte pulsfeedback gjennom pulssystem. En verdifull hjelp for å finne det rette individuelle treningsnivået, ut fra sine egne forutsetninger og treningsmål. Bruk av pulssystem passer for alle, så vel nybegynnere som mer erfarne deltakere.

Sykkel 85

Mye likt sykkel (blå), men med lengre intervaller og varierte ″løypeprofiler″.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Halden avd. Høvleriet
Walkersgate 10
1771 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Spenst Halden avd. Brødløs
Grønliveien 3
1782 Halden
Tlf. 69 19 19 88
E-post halden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern