Ny på Spenst

Resepsjonister

Her finner du informasjon som ny medlem - alt fra booking av gruppetrening til tips og råd.

Vi gleder oss til å vise deg hva vi har av treningsmuligheter og ikke minst hjelpe deg til å nå dine treningsmål. 

For at du skal komme godt i gang, har vi samlet litt informasjon om hvordan du kommer i gang med våre treningstilbud og verktøy. I tillegg har vi noen rutiner og regler for å sikre at du vil trives og føle deg trygg hos oss. 

Første gang på senteret

Å være usikker i begynnelsen er helt normalt – vi har alle vært der.

Medlemskort

For å sjekke inn på trening trenger du et medlemskort/adgangskort. Dette får du utdelt fra resepsjonen. En av våre resepsjonister vil forklare deg hvordan kortet virker. 

Hva skal jeg pakke med meg i treningsbaggen?

  • Treningshåndkle
  • Shampo/såpe
  • Treningstøy og innesko

PT-start

Variert og sikker trening er viktig. Derfor ønsker vi at du booker en PT-start time med en av våre ansatte. Ta kontakt med resepsjonen for å booke time for dette. Som nytt medlem er dette GRATIS ved oppstart av medlemskap ved vår avdeling Høvleriet. 

Booking av gruppetimer

Vi har et bookingsystem som gjør at du kan planlegge treningen din i god tid. Etter at du har registrert deg og booket deg på en gruppetime, møter du opp på senteret minimum 10 minutter før timen for å hente ut billetten din. 

Gå til vår booking for å lese mer om de forskjellige timene og planlegg treningen i ro og fred.

5 tips som gjør deg trygg som nybegynner

Vi har alle vært der. Noen har lang treningserfaring og andre har liten. Uansett erfaring er det lurt å sette seg litt inn i senterets tilbud. 

1. Les deg litt opp før du setter i gang

At du leser dette nå, betyr at du er allerede er i gang. Gå gjennom vår web side og bli kjent med våre tilbud. Finner du noe som høres spennende ut, ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg.

2. Bli kjent med senteret og apparatene

Dra på treningssenteret første gangen for å bli bedre kjent med hvor alt er på senteret. Det er ikke sikkert du er interessert i alt senteret har å tilby, men det er lurt å sette seg inn i hva det er, dersom du senere har lyst til å prøve noe nytt.

3. Benytt deg av PT-start time

Vi anbefaler deg å booke en time med en av våre PT`er, slik at de kan vise deg rundt og hjelpe deg i gang. De kan vise deg bruken av våre apparater og fortelle deg mer om våre gruppetimer. I tillegg kan de hjelpe deg med treningsprogram og oppfølging. 

4. Bestem deg for en treningsrutine og en treningsplan, og følg det

For å lykkes med gode treningsvaner må du sette av tid til trening og fortelle dine nærmeste om dine nye treningsrutiner. Sørg for at du lager en plan som gir variert trening. Det betyr at du bør finne noen gruppetimer som passer for deg og kombinere dette med kondisjons- og styrketrening. Pass på å få tips fra veileder og/eller PT slik at du lager en plan som du vil klare å gjennomføre over tid.

5. Tren sammen med noen

Vi vet at en treningspartner kan fungere som en god motivasjon om man sliter litt med å presse seg selv ut av komfortsonen. Det er også lettere å trene alene etter at man har trent sammen med noen en stund, fordi man føler seg mye mer "husvarm".

Det er morsommere og jeg føler meg ikke så usikker når jeg trener sammen med andre jeg kjenner.

gruppetrening

Vi gleder oss til å se deg hos oss og ønsker deg lykke til med treningen.

Vi er her for deg!